O, yaşayan bir efsane. Honda’nın 40 yıldan uzun bir süreye dayanan yarış tecrübesini yollara taşıyan bir roadster 2.0 litrelik DOHC VTEC motorunun sağladığı 240 PS’lik güçle, yolların gerçek hakimi.
Litre başına 120 PS’lik gücüyle S2000, piyasadaki tüm atmosferik basınçlı motorlardan daha yüksek bir verime sahip.
Yüksek performanslı bu eşsiz motor sayesinde 0 – 100 km/s hıza yalnızca 6.2 saniyede ulaşıyorsunuz. S2000’in ulaştığı maksimum hız ise 240 km/s.
S2000’in 5 yıl üst üste, 2.0 litre kategorisinde “International Engine of the Year” ödülünü almış olması tesadüf değil. O, Honda teknolojisinin sürüş keyfiyle buluştuğu son nokta.
O... S2000
S2000 kullananlar bilir; bu deneyimi benzersiz kılan üstün özelliklerden biri de kıyas götürmez Honda konforudur.
Elektrikli camlar ve aynalar, elektrikli tavan, deri kaplı direksiyon simidi, deri koltuklar, stereo radyo/cd çalar, ve yoğun aydınlatma sağlayan farlari, standart donanıma dahil olan özelliklerden bazıları.
Haftasonlarını dışarıda geçirmek isteyenler düşünülerek ideal şekilde hazırlanmış bagaj, iki büyük valizi kolaylıkla alabilecek boyutlarda.
Kapalı bir otomobilin sağlamlığına ve yolcu korumasına eş değerde fakat çok daha hafif bir kaporta tasarlamak üzere yola çıkan Honda mühendisleri, “Yüksek X Profili Şasi”yi ürettiler. Sadece Honda’ya özel bu tasarım, bu müthiş güç makinesinde kendinizi daima güvende hissetmeniz için sunulan üstünlüklerden sadece bir tanesi.
Dönüşlerde, hızlanma ve ani manevralar sırasında gücü dengeli biçimde tekerleklere dağıtan VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi) yardımıyla, sürücü zor durumlarda aracı güvenle kontrol edebiliyor.
Hava yastıkları ve üç nokta bağlantı emniyet kemerleri, bütün S2000’lerde standart.
Hava soğutmalı ön ve arka diskler, üç kanallı ABS kilitlenmez fren sistemi ve EBD (Elektronik fren güç dağılımı), dengeli bir fren etkisi için güçlü ve doğru bir pedal hareketi sağlıyor.
Özellikle güçlendirilmiş kasa içine alınan ön cam ve her koltuğun arkasında bulunan, içten güçlendirilmiş ve tamamen kaplanmış yuvarlanma çemberleri, istenmeyen bir takla atma durumunda yolculara maksimum güvenlik sağlıyor.
MoToR: Su soğutmalı 4 zamanlı DOHC VTEC 16 subap,uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindir
SıKıŞTıRMa oRaNı: 11:1
GüÇ:240 PS/ 8300 rpm
ToRK:208 Nm /7500 rpm
ŞaNZıMaN:Altı ileri düz şanzıman
Yan kilitli difransiyel yoluyla arka itiştir.
MaKSiMuM SüRaT:240 km(teknik weri tabii:))
HıZLaNMa 0-100 : 6.2 sn