Hoşgeldiniz, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Toplam Mesajınız:

AnasayfaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 <<VOLKSWAGEN>>

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
akarags1905
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 269
Yaş : 27
Nerden : çorlu/sağlık mah.
İş/Hobiler : __ÖSS__
Kayıt tarihi : 04/10/08

MesajKonu: <<VOLKSWAGEN>>   Cuma Ekim 17, 2008 10:42 pm


Volkswagen, Almanya'de, 1938 yılında tek model halk tipi otomobil üretimi için Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi tarafından German Auto Association'a (Alman Otomotiv Birliğine) kurdurulan otomobil firması. Şirketin adı, Almanca'da "halkın arabası" anlamına gelmektedir.

TARİHÇE...
1940'tan sonra Alman savaş gücünü arttırmak için harekete geçirilen Volkswagenwerk (Wolfsburg), kara ve hava taşıtlarının, özellikle uzun menzilli V1 ve V2 güdümlü füzelerin yapımı için sanayi gücünü ordunun emrine verdi. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Volkswagen'in denetimini, Milli İktisat Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Federal Almanya Cumhuriyeti, Aşağı Saksonya Hükümeti, fabrika yönetici ve personeli temsilcilerinden kurulu onbeş kişilik bir kurul üzerine aldı. 1948'de Heinz Nordhoff (Berlin-Charlottenburg Politeknik okulu mühendisi, doğ. 1899) tarafından yeniden teşkilatlandırılan Volkswagenwerk, 1950'den sonra başlangıçtaki üretim kapasitesine ulaştı. 1953'te Batı Almanya'nın en çok otomobil üreten fabrikası haline geldi. Volkwagen, Adolf Hitler'in Alman halkını otomobil sahibi yapmak için yaptığı en geniş kapsamlı proje olarak kabul ediliyor.

VOLKSWAGEN VE 80'Lİ YILLAR...
Volkswagen 1980'li yıllarda dünya çapında genişleme hedefine ulaşmak için çalışmalara hız verdi. Uluslararası alanda faaliyete girişmeden önce kendi ürün çeşitlerini tamamen modernleştiren şirket, yeniden Avrupa'nın bir numaralı markası olma yolunda kararlı adımlarla ilerledi. Markanın en çok satan modeli olan Golf'un yanı sıra Polo, bagajlı versiyonu Derby, sportif modeli Scirocco, orta sınıf aile otomobili Passat ve 1981'in Eylül ayında da Passat'ın daha zengin donanımlı bagaj tipi Santana modeli bulunuyordu. Klasik kaplumbağa Volkswagen'in üretimi ise Latin Amerika ülkelerinden Meksika'da ve yeni yapılan bir anlaşmayla da Mısır'da devam etmekteydi. Bu tipin toplam üretim sayısı 1981'in 15 Mayıs'ında 20 milyonu aşarak yeni bir rekor kaydetmişti. 1983'ün Ağustos'unda sıra, en çok talep gören modelin yenilenmesine gelmişti ve ikinci nesil Golf, birincisi gibi büyük ilgiyle karşılandı. Benzinli ve Dizel motorlarının yanı sıra yeni Golf'un bir de çevre kirlenmesini önleyen katalitik egsoz sistemli tipiyle sipariş etme seçeneği vardı. Çevreye saygılı emisyon sistemi zamanla yaygınlaşıp tüm modelleri kapsayacaktı.
Genç nesil arasında ise çok popüler olan "GTI" modeline yüksek performanslı 16 supaplı bir motor, Mayıs 1985'te ilave edildi. Bu modelin uluslararası otomobil sporundaki başarıları kısa zamanda gündeme gelmeye başlamıştı ve 1986'da Grup A Dünya Ralli Şampiyonu oldu, Golf GTI 16V.
Volkswagen'in Wolfsburg'daki fabrikasıBöylece bütün modelleriyle Volkswagen'lerin üretimi ilerlerken, 1987'nin 23 Mart'ında beyaz bir Golf CL tipi, özel bir buluşmaya vesile oldu. O gün, Volkswagen kuruluşu 50 milyonuncu otomobilini üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyordu. Artık Golf modeli yalnız Almanya'nın değil, tüm Avrupa'nın en çok satan tek tip otomobili olmuştu. Bir yıl sonra Haziran ayında Golf modelinin toplam üretimi 10 milyona ulaştı. İki ay sonra da emektar Wolfsburg fabrikası kuruluşundan bu yana ürettiği 25 milyonuncu üniteyi uğurluyordu. Ancak bütün bu kutlamalar birbiri ardına devam ederken, otomobil pazarındaki yerini sağlamlaştıran Volkswagen, kendini 1990'lı yılların getireceği daha da çetin bir rekabete hazırlıyordu.

VOLKSWAGEN TASARIM MODELLERİ...
1980'li yıllarla birlikte Volkswagen yeni bir hamle daha geliştirerek, gelecek yılların tekniğine ışık tutacak model tasarımları çıkarmaya başladı. Şirketin araştırma ve geliştirme faaliyetleri içinde yürütülen bu çalışmalar için 9.000 m2 ofis ve laboratuvar alanı ile 6.000 m2 atölye ve deney alanı tahsis edildi. Geliştirilmiş konfor, yüksek hızda güvenlik ve çevre kirliliği sorunları, bu bölümde derinlemesine inceleniyordu. AUTO 2000 projesi bu amaçla geliştirilen ilk model oldu. Hız denemelerinde kullanılan IRVW II modelinden sonra çarpıcı stili olan IRVW 4-Futura modeli geliştirildi. Bu modelin taşıdığı özellikler arasında martı kanadı gibi açılan geniş yan kapılar, ABS fren sisteminin yanı sıra otomatik park etme sistemi de vardır. Bu nedenle de hem ön, hem de arka lastikleri yön değiştirebiliyordu.

İlk otomobilleri, Hitler'in her Alman ailesini bir otomobil sahibi yapma düşüncesi doğrultusunda, Porsche firması tarafından tasarlanıp üretilmeye başlanan, oldukça ekonomik ve kullanışlı olan, Türkiye'de tosbağa olarak bilinen (İngilizcede Beetle, yani böcek) modeliyle Volkswagen'in ünü tüm dünyaya yayıldı. Tüm dünyada 20 milyondan fazla üretilmiş olan bu modelin üretimi 2003 yılına kadar devam etti. Aynı modelin günümüze uyarlanmış yeni versiyonu olan New Beetle ise 1999 yılında piyasaya sürüldü. Volkswagen, bugün birçok modeliyle dünya pazarında söz sahibi olan önemli bir otomobil firmasıdır.

Şu sıralar, TSI kodlu yeni motorunu Polo, Golf ve Jetta modellerine monte edip satışa sürmektedir. Bu motor, 1.4 litre hacme sahip olup 170 beygir güç üretebilmektedir.

ULUSLARARASI BAŞARILAR...
Volkswagen'i 1980'li yıllara hazırlayan Toni Schmücker, 1981'in sonuna doğru şirketin idaresini Dr. Carl Hahn'a bıraktı. Otomotiv dünyasının globalleşme sürecine girdiği bu dönemde Dr. Hahn'ın liderliğinde birçok gelişmelere imza atıldı. Bunlardan en önemlisi Çin Halk Cumhuriyeti'nde Volkswagen Santana modelinin üretimine başlamak olmuştu. Bakir sayılan bu pazarda Volkswagen, bugün halen güçlü pozisyonda öncülüğünü devam ettirmektedir. Hahn döneminin ikinci büyük anlaşması ise İspanyol Seat markası ile yapıldı. Önceleri teknik işbirliği ile başlayan ilişkiler, sonraları FIAT'ın çekilmesiyle tam bir devir teslimle sonuçlandı. Volkswagen yönetimi altında SEAT'ta gelişmeler hızla ilerledi. Diğer taraftan Güney Amerika ülkelerine araç temin etmek için % 51 Volkswagen hissesiyle güçlü bir kuruluş olan AUTOLATINA kuruldu. Ünlü Berlin Duvarı henüz yıkılmamıştı ama Volkswagen yetkilileri Almanya'nın doğu kesimindeki otomotiv kuruluşlarıyla görüşmeleri başlatmışlardı. Dünya, yeni bir dönemin eşiğindeydi ve Volkswagen yönetimi de bunun bilinciyle gelişmeleri izliyordu.

VOLKSWAGEN TÜRKİYE...
Volkswagen araçları Türkiye ye Doğuş Grubu tarafından ithal ediliyor. Bu grubun elinde bulunan medya şirketleri sayesinde büyük kitlelere ulaşmayı başarmış ve satış rakamları dikkate şayen rakamlara ulaşmıştır. Önceleri beğeni için kısıtlı sayıda araç ithal ediliyordu, bu sayede bekleme süreleri çoğalıyor ve beklemek istemeyen alıcılar araçların ikinci eline rağbet ediyordu. Bu durum ise araçların ikinci el piyasada rağbet görmesine ve dolası ile de aracın değerine değer katmakta idi. Bu sayede piyasada kısa sürede markanın imajı ikinci elde değerli olan marka sınıfına erişmiştir. Bu satış tekniğinin aynısı Scuderia Ferrari tarafından dünya çapında son 25 yıldır uygulanmakta ve bir çok piyasa eleştirmeninden nasibini almaktadır. Ancak tüm bu eleştirilere rağmen bugün Ferrari sahip olduğu ünü ikinci ele düşen araçları kendisinin, piyasa değerinin üstünde fiyatlara, geri almasına borçludur. Bu işlemlerde Ferrari hep aracı kullanarak kendinin kesinlikle taraf olmadığını yansıtmayı başarmıştır.

_________________


<<<...Aus Liebe Zum Automobil...>>>

Do You Believe in Miracles...????
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ReD_cRoSs
TTC Honda Marka Takım Lideri
TTC Honda Marka Takım Lideri
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 105
Yaş : 26
Nerden : TeKiRDaĞ/D.aLTı
Kayıt tarihi : 05/10/08

MesajKonu: Geri: <<VOLKSWAGEN>>   Çarş. Ekim 22, 2008 5:20 pm

paylaşım için saoll anil
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
akarags1905
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 269
Yaş : 27
Nerden : çorlu/sağlık mah.
İş/Hobiler : __ÖSS__
Kayıt tarihi : 04/10/08

MesajKonu: Geri: <<VOLKSWAGEN>>   Çarş. Ekim 22, 2008 9:06 pm

ReD_cRoSs demiş ki:
paylaşım için saoll anil

eyv. gökberk.....

_________________


<<<...Aus Liebe Zum Automobil...>>>

Do You Believe in Miracles...????
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Desolator
TTC Özel Üye
TTC Özel Üye
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 285
Yaş : 33
Nerden : Tekirdağ
İş/Hobiler : Model Arabalar
Kayıt tarihi : 07/10/08

MesajKonu: Geri: <<VOLKSWAGEN>>   Çarş. Ekim 22, 2008 11:47 pm

Bende fiat başlıgına böyle bişi yapıcam Smile Fikir ve paylaşım için teşekkürler Razz
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
akarags1905
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
TTC Volkswagen Marka Takım Lideri
avatar

Erkek
Mesaj Sayısı : 269
Yaş : 27
Nerden : çorlu/sağlık mah.
İş/Hobiler : __ÖSS__
Kayıt tarihi : 04/10/08

MesajKonu: Geri: <<VOLKSWAGEN>>   Perş. Ekim 23, 2008 5:05 pm

o zaman böyle orjinal fikirlerime patent alıyım da karşılığını da gelince t.dağ'a senden alırım Very Happy:D:D:D

_________________


<<<...Aus Liebe Zum Automobil...>>>

Do You Believe in Miracles...????
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: <<VOLKSWAGEN>>   

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
<<VOLKSWAGEN>>
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: TTC MaRKa Takımları :: Volkswagen-
Buraya geçin: