Tuning Türkiye'den alıntıdır...
FOTOĞRAFLARIN ORJİNAL HALLERİNİ GÖRMEK İÇİN ÜZERİNE TIKLAYINIZ...!
İşte O mükemmel Aracın Fotoğrafları buyrun;
Çizgi filmlerinde "Bir uçak yapmak için en önemli şey...." türünden replikler sarf eden bir dış ses vardır daima. Bu sesle beraber Goofy’nin kasdedilmeyeni yapması üzerine türlü komedilere şahit olurduk. Çocukluğumuzun adeta idolleri arasında yer alan Walt Disney çizgi filmlerinden hatırlayabileceğimiz Goofy, bildiğiniz üzere İstanbul’da faaliyet gösteren ve motor modifiyesi konusunda yılların birikimini müşterilerine sunan Goofy Motorsport’un isminin de ana temasını oluşturuyor.
Firmanın kapısını yaklaşık 1.5 senedir bir Peugeot 307 için çalmaktayız. Çünkü gerçekten bizim için önemli olan bir projeyi aylarca size sunmak için takip ettik. Amaç Türkiye yollarındaki en hızlı Peugeot 307’yi hazırlamaktı. Şu an için de daha hızlısı gözükmüyor.
Garrett G28 turbo ile desteklenen 307 XS, bu modifikasyonun yanı sıra forged piston segman, piston kolları ve yataklarına sahip. Keza Maslakta faaliyet gösteren ve performans odaklı çalışmalara imzasını atan İskender egzozun uyguladığı headers ve Otto Racing egzozda performansın ana temalarından biri. Simota Racing hava filtresiyle havasını alan araç, turboda sıkışan gazını da HKS blow off sayesinde atıyor. HKS’den kullanılan bir diğer ürün ise iç kısımdaki turbo timer. Apexi AFC ve Greddy boost controler sistemi de vites topuzunun hemen önünde konumlandırılmış. Araca daha önceden bir çok işlem uygulanıp vazgeçilmiş. Nedeni de her defasında yeni kararlar verilmesi ve işin ciddiyetinin her geçen günde daha da artması. Bundan dolayı AEM yakıt ateşleme ünitesi motor bölümündeki son tercih olmuş.
Goofy Motorsport’dan Rıfat usta, bu konuda bizlere aceleci olmamamızı söylemişti. Keza biz acele edip, aracı rodaj aşamasındayken yakaladık ve çekimleri gerçekleştirdik. Gidişini tam göremesek de tahmini olarak zorlanmayan set uplarla birlikte 270 HP civarında bir sonuç alınması bekleniyor. Bu da bir 307 için muazzam sayılır.
Tasarımda Dimma body kitin replikası ve ön kaput hava girişi ön plana çıkıyor. 17 inçlik Alessio jantlar ofsetlerinin dışa doğru olmasından dolayı bir hayli büyük duruyor. Süspansiyon sisteminde de Alman FK markasının coiloverı tercih edilmiş. Bu sayede araç 10 cmlik bir alçaltma imkanı sağlıyor.
İç kısımda ise iki adet Monza yarış koltukları ve konsol üstünde turbo, egzoz sıcaklığı ve yağ basıncını gösteren Swoosh göstergeler yer alıyor. Hondam.com üyesi olan Gürcan, “Neden o halde Peugeot kullanıyorsun?”diye sorduğumuzda oldukça mantıklı bir cevap verdi. “Şu an Honda’ya sempatim var fakat projeye başladıktan sonra geri adım atmak istemedik. Türkiye yollarındaki en hızlı Peugeot 307’yi yaratıp, bir Honda modeline geçmek istiyorum.”
PEUGEOT 307 1.6 XS
Model: 2004
Motor: 1587 cc, 4 silindir, DOHC, 16 V
Maks. güç: 110 HP 5750 d/d
Maks. tork: 147 Nm 3900 d/d
0-100 km/s: 10.6 sn
Maks. hız: 190 km/s
Ağırlık: 1151 kg
MOTOR : Garrett G28 Turbo, custom turbo boruları, custom intercooler, custom intercooler boruları, AEM yakıt ateşleme ünitesi, Forget piston segman, piston kolları ve yataklar, custom İskender headers, Otto Racing son susturucu, Simota Racing hava filtresi, HKS Blow off, HKS Turbo Timer, Apexi AFC, Greddy boost controler
SÜSPANSİYON : FK ayarlı coilover kiti
JANT/LASTİK : Alessio jantlar, Goodyear Eagle F1 215/45ZR17 lastikler
DIŞ KISIM : Dimma replika body kit, kaput hava girişi, custom spoyler, ön ve arka logo iptali, Junyan çift angel far sistemi, FK ledli stoplar, Hid 6000k xenon kiti
İÇ MEKAN : 2 X Monza yarış koltukları, deri kaplama arka koltuklar, Swoosh Boost, EGT ve Oil Press gösterge saatleri
SES SİSTEMİ : Necvox DVA-9690 double din, Vibe komponentler, JBL 38 cm subwoofer, JBL 4 kanal amplikatör
ATÖLYE : Goofy Motorsport, İskender Egzoz
Yazı: Saner Müftüoğlu Fotoğraflar: Savaş Yılmaz
Tuning Turkiye©